23dingen werkplaats

maandag 16 juni 2008

The Final Countdown (wel een hele lange intussen)

Vanmorgen overleg gehad over vervolg traject, het is dan natuurlijk schandalig als je als coach niet klaar bent met de 23 dingen.

bij deze dus het concept verhaaltje maar gepubliceerd!!

Er zit muziek in en mijn ontdekkingen!


De afgelopen dagen een aardige functie van last.fm ontdekt. Ik had van een kennis een cd-tje gekregen met muziek.
Tijdens het afspelen vroeg ik mij af van wie de muziek was. ( een lijstje met inhoudsopgave zat er natuurlijk niet bij)
Even gekeken op het logo in de system tray en ik kreeg direct een pop up met daarin informatie over de uitvoerende en van welk album dit nummer komt. Dat is natuurlijk wel handig.

Kwam nog een aardige site tegen : http://songza.com/z/emmu5x


de artikeltjes gelezen over Aqua browser en Mydiscoveries. Natuurlijk aangemeld en gaan met die banaan.
Nuttig? ja voor de professional wel, we hadden vanmorgen een inspirerende bijeenkomst met een vo school.
waarbij het nut van mydiscoveries voor docenten om lijstjes voor leerlingen te maken als een goede oplossing wordt gevonden.
Voor de thuisgebruiker lijkt het mij minder succesvol. Je moet wel erg gemotiveerd zijn om overal op te reageren.
Ik betrap mij er op en hoor dit ook van collega’s terug dat wij vooral bezig zijn met het proberen van toepassingen, echt deelnemen, moeite doen om op webtwee sociaal bezig te zijn is moeilijker.
Het is natuurlijk een stap die je moet zetten om deel te nemen aan een community, je gevoel, mening over zaken publiceren op het www geeft toch ook gemengde gevoelens.
“schrijf ik dat wel goed, wil ik dat wel delen met ….. en dit is mijn mening!

Zelf ben ik even getroffen door een writersblock ;>)

Nu ik op het begin zit van de echte dingen, komen vragen als:
-voor wie
-waar in de (virtuele) bieb
-wat gaan doen in de (virtuele) bieb
-gooien we niet onze “schat” weg door alles maar te willen doorleveren om maar in beeld te blijven.
-hoe kunnen we aandacht, bezoekers en (ik durf het haast niet te zeggen) inkomsten verkrijgen uit webtwee diensten.

Onlangs op de HKA- dag in Deventer de lezing van Frank Huysmans meegemaakt.
Voor mij een vreemd gevoel: dingen die je eigenlijk weet, bedenkt of al eens hebt ge/bedacht, worden door hem gepresenteerd als de (on)mogelijke toekomst van het bibliotheekwerk.

1 opmerking:

han voogsgeerd zei

ha die biebnijn is het webtwee wel fijn?

speel nog eens wat met gadgets en maak eens een hyperlink in een verhaaltje.
wil je bij je stukjes op je blog even melden over welk ding het gaat?
gadgets vind je als tab in het scherm nieuw bericht maken, je hebt daar de rss gadget al weg gehaald. Je kunt altijd kijken via voorbeeld naar het resultaat van je proberen
voor het maken van een hyperlink heb ik een tweetal hyperlinkjes aan gemaakt.


hyperlink maken
of

help.blogger

Ik kijk uit naar je volgende bericht, vraag